Display
Hos ABC Startsiden kan du annonsere på alle våre sider. Vi kan tilby bredde på tvers av våre sider eller spesifikk fokus på en side.
RON priser – på tvers av våre publikasjoner for 2022. For priser per side vennligst se her.
Annonse | SOV | Format | Maks KB | CPM |
---|---|---|---|---|
Wallpaper | Visning | 1920x850 + 1000x300 | 150 + 150 | 200 |
Fullskjerm | Visning | 1920x1080 | 100 | 220 |
Dobbel fullskjerm | Visning | 100 | 330 | |
Toppscroll | Visning | 320x250(400) 1x2 desktop | 150 | 250 |
Megaboard | Visning | 980x600 | 100 | 150 |
Vil du vite mer om våre annonsetilbud? Ta kontakt med vår salgsavdeling.
Trenger du veiledning til å lage bra Wallpaper? Ta en titt på vår Wallpaper guide her.
Video
Levende bilder og lyd fanger oppmerksomheten, og gir derfor deg som annonsør mange spennende muligheter. Du får også fremstilt deg selv på en ny og innovativ måte, samtidig som budskapsformidlingen blir sterkere og tydeligere.
Video er en viktig del av ABC Startsiden, og via våre nettsider
abcnyheter.no og sedenne.no har vi i snitt 4,16 millioner video visninger per mnd.
Av annonseløsninger tilbyr vi preroll på alle våre nyhetsvideoer.
Brukerens øyne hviler på deg, og du har opp til 20 sekunder til å fortelle hva du har på hjertet.
Tech Info
Reklamefilmen kan leveres i valgfritt videoformat, gjerne mov eller mpg Fortrinnsvis HD kvalitet, i 16:9-format. 1500kbit/s codec: H.264 Minimum 16:9, 980x551 1000kbit/s H.264 Audiolevel:6dB Maks tyngde: 512 MB Anbefalt lengde: 5-20sek
Vil du vite mer om våre videotilbud? Ta kontakt med vår salgsavdeling.
Mobil
Mobiltelefon overtar mer og mer som hovedplattform for å konsumere media.
I ABC Startsiden tilbyr vi alle våre publikasjoner også på mobil.
Startsiden, ABC Nyheter, SeDenne og Kreative Ideer.
Alle annonseplasseringene lastes først når de kommer inn i skjermen, for å sikre best mulig synlighet uansett hvor på siden brukeren leser.
Annonsepriser mobil RON 2022
Annonse | SOV | Format | Maks KB | CPM |
---|---|---|---|---|
Netboard | Visning | 320x250 /400 | 100 | 100 |
Fullskjerm | Visning | 1920x1080 2 stk | 150 + 150 | 220 |
Toppscroll | Visning | 320x250(400) | 50 | 250 |
Interscroll | Visning | 320X250(400) | 50 | 250 |
Fullskjerm Spesifikasjon
- To bildefiler i størrelse 1920x1080px (breddeformat)
- Tillatte filtyper: JPG, PNG, GIF
- Filstørrelse: 2 x 150KB
- Klikk URL
- Visningsteller (Valgfritt)
Produksjonsguide
- Lag to bilder med størrelse 1920x1080px
- Plasser bakgrunnsbildet så det dekker hele flaten. Plasser alle komponentene innenfor “safe area”. 600x940px for portrett og 1400x940px for landskap.
Ta kontakt med vår salgsavdeling hvis du vil vite mer om våre mobile løsninger.
Content Marketing
Tenk deg å kunne fronte dine egne kommersielle budskap på linje med andre nyheter på en nettside eller nettavis.
Annonsen vil tydelig være merket som kommersielt innhold, men gir en redaksjonell tilnærming som skaper engasjement hos målgruppen.
Native Premium
Gode historier skaper engasjement! Gjennom vårt Native Premium produkt kan du fronte ditt budskap og din historie som en integrert artikkel på ABC Nyheter. Våre skribenter bistår med ide, konseptutvikling, produksjon og optimalisering. Vi har lang erfaring, og vet hvordan vi skal nå ut til våre lesere.
Artikkelen vil «leve» i vårt arkiv også etter kampanjeperioden, og kan dukke opp i «mest leste saker» «relaterte saker», og i tillegg være godt synlig i søk.
Prismodell: CPC 8,-, artikkelproduksjon 10.500,- inkl. 2 korrekturer og artikkelen kan brukes fritt av kunden.
Native
Har du ønske om å lede leseren til egen hjemmeside eller til et digitalt bilag? Vi har native innganger på Startsiden og ABC Nyheter, og vårt team av deskere sikrer kontinuerlig optimalisering av inngangene for å drive best mulig resultater.
Prismodell: CPC 8,-
Spec Native/Native Premium
Bilde: 16:9 – anbefalt minimum 800x450px
Tittel: Maks 50 tegn
URL/landingsside med tracking
Vi anbefaler å ha minimum tre overskrifter og bilder hver uke.
Frist godkjenning av tekst: 1-2 uker før kampanjestart.
Vil du vite mer om våre CM løsninger?
Ta kontakt med vår salgsavdeling.
Programmatisk
Programmatisk annonsering er automatisert kjøp og salg av nett reklame via en annonsebørs.
ABC Startsiden sitt varelager kan kjøpes via Google, Adform, Xandr, Magnite, Improve Digital og Index Exchange sin SSP. Vi tilbyr kjøp via ulike former for avtaler, både med 1. parts data og uten. Annonsevarelager er også tilgjengelig på åpen børs.
Vil du vite mer om våre programmatiske løsninger?
Ta kontakt med vår salgsavdeling.
Vår Salgsavdeling
Stian Bryhn Øvrebø
KOMMERSIELL DIREKTØR
stiano@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 913 17 938
Inge-Lene Riise
KEY ACCOUNT MANAGER
inge.lene@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 975 03 290
Marianne Tømmernes
KEY ACCOUNT MANAGER
marianne.tommernes@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 412 44 353
Trond Fredriksen
HEAD OF COMMERCIAL
trond.fredriksen@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 915 67 611
Susanne Delbæk
KOMMERSIELL INNHOLDSANSVARLIG
susanne.delbaek@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 467 96 263
Mona Blomdal
LEDER AD & SALES OPERATION
mona.blomdal@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 971 48 587
Jan Fredrik Pedersen
SALGSSJEF
jan.fredrik@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 908 05 373
Magne Harstveit
KEY ACCOUNT MANAGER
magne.harstveit@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 966 24 437
Siv Elen Svarstad Martinsen
KEY ACCOUNT MANAGER
siv.elen@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 936 72 990
Liv Inger Antonsen
KEY ACCOUNT MANAGER
liv.antonsen@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 454 30 189
Espen Skarphagen
KOMMERSIELL INNHOLDSPRODUSENT
espen.skarphagen@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 930 35 267
Harald Sommerseth
SENIOR ADOPERATION MANAGER
harald@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 976 78 199
Kristin Feltstykket
AD OPERATIONS MANAGER
kristin.feltstykket@startsiden.no
salg@startsiden.no
+47 997 38 044